Eerste werkweek zit erop! - Reisverslag uit Cayenne, Frans Guiana van Sietske Doespers - WaarBenJij.nu Eerste werkweek zit erop! - Reisverslag uit Cayenne, Frans Guiana van Sietske Doespers - WaarBenJij.nu

Eerste werkweek zit erop!

Door: Sietske

Blijf op de hoogte en volg Sietske

13 Februari 2006 | Frans Guiana, Cayenne

Lieve allemaal,

Bedankt voor al jullie reacties. Onwijs leuk om te weten, dat er zoveel mensen op mijn site hebben gekeken!! Heb nu eindelijk internet, maar voor die tijd heb ik wel verslagen gemaakt van de gebeurtenissen hier in Cayenne. Vandaar dat er nu in 1x 3 verslagen op staan, hebben jullie in elk geval wat te lezen

Maandag mn eerste werkdag gehad, zoals jullie hebben kunnen lezen in het voorgaande verslag. Maandagavond erg ziek geweest. Laten we zeggen dat alles wat ik die dag had gegeten weer in de wc belande. Heb de hele nacht overgegeven, zelf water kon ik niet binnenhouden. Dan voel je je best wel even shit!! Dinsdag een halve dag gewerkt… Woensdag, donderdag en vrijdag gewoon gewerkt. De eerste week bestond voornamelijk uit uitleg, maar heb ook al een aantal dingetjes zelf kunnen doen. De eerste maand zal ik vooral bekend gemaakt worden met het hotel, bestaande arrangementen, etc. Daarna beginnen Gilles (mijn stagebegeleider) en ik aan de plaquette. Het nieuwe communicatieplan, om in de weekenden meer gasten te trekken. Dit gaat gepaard met de nodige marketingstrategieën. Dit plan gaat nog lastig worden, want Frans Guyana is absoluut geen toeristisch land. Terwijl het toch een aantal mooie toeristische attracties heeft…

Donderdagmiddag kwam Suzan nog even langs. We hebben even over het strand gewandeld en wat gedronken in de bar. Zij en Alfons gaan nu 3 weken op vakantie naar Brazilië. De bofkonten!!

Vrijdag was er een cocktail. Ik moest ook werken, omdat ik zo een beter inzicht krijg in de organisatie van de verschillende evenementen hier. Een aantal collega’s waren uitgenodigd bij vrienden, die gaven een feestje. Ze vroegen of ik ook zin had om mee te gaan. Tuurlijk, zo leer ik mijn collega’s wat beter kennen en heb ook nieuwe mensen ontmoet. Feestjes zoals deze zouden in Nederland echt niet mogelijk zijn. Lekker buiten op de veranda, harde muziek aan, dansen en gezellig eten. Kortom een goede sfeer…

Ok, t is nu zaterdag en heb lekker een vrij weekend. Heb nog niet echt plannen, ga straks ff afkoelen in het zwembad, want het is vandaag onwijs warm. Voordat ik kwam hebben ze weken alleen maar regen gehad, nu is het weer stukken beter. Het regent soms, dan is het meteen een harde bui. Dit is vooral ’s ochtends en ’s avonds. Overdag is het lekker droog.

Nogmaals bedankt voor jullie berichtjes, vooral blijven sturen!! Veel plezier met de foto’s. Au revoir!!!

XX Siets

O ja, ik heb inmiddels ook een franse Simkaart, ben te bereiken onder het volgende telefoonnummer: 00594 694456167

Mijn adres is:

Novotel Cayenne
A l’ attention de: Sietske DOESPERS (stagiaire chambre 143)
Chemin Hilaire
Route de Montabo
97300 CAYENNE
FRANS GUYANA

  • 13 Februari 2006 - 21:30

    Egbert:

    De eerste foto's van het hotel zien er goed uit ze hebben zeker meer zon dan de regen-achtige foto van het vliegtuig waarmee je vertrok
    we wachten met spanning op meer foto's en mooie verhalen groetjes

  • 13 Februari 2006 - 21:39

    Esther:

    Ik ben ook geweest waar jij nu zit. Was echt tof!
    Heel veel plezier nog en geniet ervan, want dit doe je waarschijnlijk maar 1 x.

  • 13 Februari 2006 - 21:55

    Cor:

    he siets
    het hotel ziet er goed uit en het weer ook
    groetjes Cor

  • 14 Februari 2006 - 07:54

    Trude:

    He sietske,

    Bedankt voor je berichtje. Oh ik ben echt zo jaloers op je, lekker over het strans paraderen!!! Hier schijnt de zon ook, maar warmer dan een graad of 9 wordt het nog niet...Veel succes met alles en take it easy!!!
    Groetjes,
    Trude

  • 14 Februari 2006 - 11:19

    Marijke:

    Hoy Sietske
    Met plezier je belevenissen gelezen.Fijn dat je het naar je zin hebt,en door je collegas leuk wordt opgevangen.Geniet er van en we zullen je verder volgen. groetjes Marijke Buiting.

  • 14 Februari 2006 - 13:47

    Riemke:

    Hoi Sietske,

    Fijn dat je het zo naar je zin hebt, maar dat warme weer wordt ik wel een beetje jalours op, hier veel te veel regen.
    Blijf schrijven het is leuk om te lezen.

    Groetjes

  • 14 Februari 2006 - 15:47

    Marjolein:

    Hee Siets,

    wat super dat je eindelijk internet hebt en dat je het er nu al leuk hebt. Volgens mij kan het alleen maar beter worden! Geniet ervan en succes met je campagne ;)

    Liefs

  • 14 Februari 2006 - 21:10

    Fardouw:

    He Siets,
    Klinkt echt fantastisch leuk. Heerlijk weer en een mooi strand, wat wil je nog meer. Gelukkig gaat het hier ook de goede kant weer op, al mis ik het warme weer en de prachtige stranden van Australië wel.

    Verder gaat het hier prima. Druk druk druk met onze verbouwing maar volgede week willen de aannemers het af hebben, zodat wij kunnen schilderen en inrichten.

    Nou groetjes daar

    Fardouw en Jasper

  • 14 Februari 2006 - 21:50

    Linda Burrekers:

    Leuk om te lezen, dat je al zoveel hebt meegemaakt en dat je je prima vermaakt daar. Ik ga regelmatig een kijkje nemen op je site, blijf genieten, Linda

  • 15 Februari 2006 - 11:53

    Joya:

    Ey buurvrouw!!!!;-) Hartstikke leuk als je hier heen komt. Ik wil eigenlijk met Karel-Jan ook nog wel bij jou op bezoek, via galibi of Albina de boot pakken, moet even kijken hoever het van daar naar cayenne is. Maar hier is er altijd plaats voor je, alleen heb ik een heel vervelende huisbazin die het wel goed vindt als je komt, maar niet voor niets, echte trut maar goed, ik zou het zeker leuk vinden om je te zien. heb jeniet teveel last van heimwee enzo... het begin is vaak best lastig, ik kan er elke keer maar moeilijk aan wennen hoor... Leuk je verhalen te lezen, ben benieuwd naar meer. de foto's zien er in elk geval veel belovend uit! Liefs Joya

  • 16 Februari 2006 - 13:28

    Annet:

    Hey Sietsy,
    Wat een super verhalen zeg! Echt leuk om te lezen wat je daar allemaal meemaakt! Zelf ben ik nu ook op stage, maar dan in het mooie plaatsje groningen ;) Nou siets nog heel veel plezier daar!!

    Groetjes Annet.

  • 17 Februari 2006 - 07:48

    Maatje:

    \Hoi Siets, Fantastisch dat doe je toch maar eventjes op je dooie uppie. Het klimaat heeft veel weg van het onze. Hier is het ook aardig heet, met 's nachts buien. Pas maar op met verbranden, het gaat altijd harder dan je denkt. Groetjes,
    |Maatje en Sven

  • 18 Februari 2006 - 11:18

    Arjan:

    Hee siets, Zo te lezen heb je het al erg naar je zin, daar in het zonnige oord. Leuke verhalen en foto's, we zaten er al een poosje op te wachten. We zijn benieuwd naar je verdere ervaringen. Have fun!

    Leifs Fiona en Arjan

  • 18 Februari 2006 - 22:32

    Annemiek:

    Hey Sietske
    Wat leuk om zo even te kunnen lezen wat jij allemaal beleeft, je treft het maar joh...dat wordt vast een superstage! Ik ben nu zelf ook maar es actief geworden op mijn pagina, dus hou het in de gaten. Heel veel succes verder, we houden contact!

    Groetjes Annemiek

  • 19 Februari 2006 - 11:23

    Coby:

    Hallo Sietske,

    Fijn dat je het zo naar de zin hebt, geniet er maar lekker van, het is voorbij voor je het weet! Leuk om te zien waar je zit, veel succes en tot ziens,

    Coby

  • 19 Februari 2006 - 12:46

    R&R:

    Hey Siets, Bounty paradise ziet er prima uit! Zou ons niets verbazen dat jullie oude Bounty Auto er nog rond rijdt. Je bent nog aardig bleekjes maar dit zal vast snel veranderen in de tropen! Hier is alles prima, nv heeft eindelijk een slagwerkinstructeur gevonden. Hehe, eindelijk. showmuziek komt (als het mee zit) volgende wk. Gaat de goede kant op. Volgende wk willen ze het hier in NL stukje kouder hebben, dus geniet daar maar lekker van. Veel plezier, groetjes R&R

  • 19 Februari 2006 - 16:33

    John&Sonja:

    Hey Siets,
    Ziet er geweldig uit daar!! Fijn dat alles goed gaat met je! We hopen dat je een super tijd hebt daar, maar dat gaat je zeker lukken.. Veel suc6 en plezier vanuit het koude Roden..

    Liefs John & Sonja

  • 24 Februari 2006 - 07:12

    Ilse, Eric En Madelon:

    Hé Sietske,
    Mooie plaatjes, je zou haast vergeten dat je nog aan de 'franse' slag moet!
    Zal niet altijd meevallen met die palmen, stranden en het warme weer.
    Bij ons is alles oké, de dagelijkse dingetjes gaan gewoon door en natuurlijk druk met plannen en dromen over ons nieuwe huis.
    Groetjes en kusjes van ons allemaal!

  • 24 Februari 2006 - 18:12

    Greeeeetje:

    YOYOYOYOYO!!!!!!!!!!!!

    Haleluhja!!!

    Ohalala, zoals ze zeggen in Paris:)
    Hele mooie foto's, kan me haast niet voorstellen dat je daar in bikini op het strand zit! Je bent er toch om te werken??
    Slimme Nederlanders, haha... laten het werken lekker aan anderen over! Heel veel succes en goed te weten dat je daar al een paar vrienden hebt gemaakt, helpt zeker de tijd goed door te komen daar!
    Tot horens wichie,

    Liefs Greet

  • 26 Februari 2006 - 19:51

    Olga En Theo:

    Hoi Sietske, heel bedankt voor mailtje en de fotos, jij zit daar wel prachtig. Hier is alles rustig en koud, ik wou dat wij de warmte van daar hadden. He, veel succes met je project en tot de volgende keer. Groetjes van Olga en Theo.

  • 01 Maart 2006 - 18:51

    Gary:

    Hey Sietske!!Je hebt het daar al goed naar je zin merk ik!En ook al vrienden gemaakt!Gezellig!Heb je ook skype?Dan kunnen we een keer bellen als je zin hebt!Nou nog veel plezier en werk ze!!

    Groetjes Gary

  • 02 Maart 2006 - 11:08

    Vera:

    He Sietske!

    leuk om je belevenissen te lezen, klinkt heel leuk allemaal. Ook een beetje vakantieachtig.
    Hier gaat ook alles goed, eerste maand zit er alweer op!maar mail binnekort wel weer even!(kan ik naar je gewone hotmail adres mailen?)
    Succes daar met alles,
    liefs Vera

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sietske
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 27107

Voorgaande reizen:

01 Februari 2006 - 03 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: